Po pierwsze wizerunek
Każdy szanujący się hotel, powinien dbać o własny wizerunek. Pod tym pojęciem kryje się naprawdę wiele rzeczy, ale warto zastanowić się nad tym, jak jest odbierany Twój hotel przez gości. Dbając o dobry wizerunek powinniśmy zainwestować w przyjemną dla oka stronę internetową, adekwatną do ofert hotelu. Częstokroć jakość zastanych tam zdjęć i materiałów informacyjnych decyduje o wyborze bądź rezygnacji z hotelu. Nie mniej ważne jest tworzenie pozytywnego wizerunku hotelu, wśród przebywających w nim gości co z pewnością przełoży się w przyszłości na ich powrót w to miejsce lub polecenie miejsca znajomym. Warto zatem
miło zaskoczyć gości jakąś drobną niespodzianką, nienaganną obsługą i wykazaniem zainteresowania. Wszak każdy lubi się poczuć wyjątkowy i doceniany.
Konkurencyjność, czyli cennik
O konkurencyjności można napisać całe elaboraty. Niemniej jednak ostatecznie, to cena jest decydującym czynnikiem przy wyborze hotelowych usług. Jeżeli w pobliżu znajduje się hotel o takim samym lub zbliżonym standardzie, a jego ceny różnią się od Twoich na jego korzyść, to przegrywasz na starcie. Dlatego rozpoznanie rynku i konkurencji jest jednym z kluczowych elementów przyciągania klientów.
Wyposażenie i dbałość o szczegóły
Wymagający gość, to na dzień dzisiejszy chleb powszedni. Hotel powinien być więc przygotowany na różne, nawet nieco zawyżone wymagania, oferując swoim gościom wszystko czego potrzebują. Odpowiednie wyposażenie hotelu zapewnia poczucie swobody i wygody. W tym aspekcie ważne są szczegóły. Odpowiednio dobrane meble,
artystycznie ułożone ręczniki, pościel czy obrusy, jakość sprzętu audiowizualnego, czy sprzętu AGD, to aspekty, które docenią przebywający goście.
Cisza i spokój
Aspektem, który często przeszkadza w wypoczynku gościom hotelowym jest otaczają nas hałas. Najtrudniej jest się z nim zmierzyć obiektom położonym w centrum miast wśród głośnych ulic. Dlatego warto już na etapie inwestycji i budowy budynku zadbać o dźwiękoszczelne okna najwyższej jakości. Z drugiej strony możemy pomyśleć o
tkaninach akustycznych w postaci dźwiękoszczelnych zasłon.
Promocje i zniżki
Oferta promocyjnych pobytów, okresowych zniżek, to w chwili obecnej standard. Jeśli jeszcze nie masz w swojej
propozycji hotelowej odpowiednio skomponowanych promocji i bonifikat, czym prędzej przemyśl zagadnienie i wprowadź je do swojego hotelu. Nie oznacza to, że cały czas mają obwiązywać ceny rabatowe, ale drobne, okazjonalne zniżki wpłyną pozytywnie na zapełnienie kalendarza rezerwacji.
Reklama dźwignią handlu
Marketing i dobra reklama, to nieodzowny element działalności hotelu, przybierający przeróżne formy. Najwięcej osób zainteresowanych pobytem w hotelu szuka informacji w sieci. Stąd inwestycja w optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej, to pierwszy krok na drodze do zainteresowania hotelem. W tym miejscu równie ważny jest przejrzysty i rozbudowany system rezerwacji dostępny 24h na dobę, gdzie klient uzyska wszelkie niezbędne informacje takie jak cena, promocje, dostępne terminy itp. Strona internetowa musi być również dostosowana do przeglądania przez urządzenia mobilne. Brak takiej możliwości, to z całą pewnością utrata potencjalnych gości. Równie ważny jest ciągły kontakt z klientem na różnych płaszczyznach - telefonicznej, poprzez e-mail ale także w portalach społecznościowych. W erze wirtualnego świata nie zapominajmy jednak o reklamie szeptanej. Zadowoleni goście na pewno zarekomendują nasz hotel, nie tylko osobiście wśród znajomych, ale również wystawiając nam pozytywną opinię w sieci. Dlatego traktujmy tę drogę reklamy równie poważnie.
Przedstawione powyżej sposoby to nie jest, rzecz jasna złoty środek na rozwiązanie wszystkich problemów, jednakże mogą ożywić zainteresowanie hotelem, a także co ważniejsze, pomóc zrozumieć popełniane błędy.