Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
19.04.2024
piątek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Biznesowa Warszawa od kuchni


Oczekiwania Polaków związane z odżywianiem się w godzinach pracy stale wzrastają. Wiąże się to ze zwiększaniem świadomości na temat zasad zdrowego, regularnego spożywania posiłków. Polacy chcą jeść jednocześnie zdrowo, smacznie i najlepiej – wygodnie.
 

Restauratorzy starają się sprostać oczekiwaniom klientów, dlatego też oferują coraz bardziej kreatywne rozwiązania, wśród których każdy znajdzie coś na siebie. Trendy te prześledzić można na przykładzie Warszawy, znajdującej się w czołówce najprężniej rozwijających się biznesowo aglomeracji europejskich.

Ochota nie tylko na sushi

Każdy, kto śledzi trendy na rynku gastronomicznym, wie, że bardzo szybko się one zmieniają. Nie oznacza to jednak, że coś, co było modne wczoraj, dziś już takie nie jest. Doskonałym przykładem jest sushi, które mimo że musiało zrobić trochę miejsca innym kulinarnym nowinkom, nadal cieszy się dużym uznaniem. Największą jego konkurencją są modne od kilku sezonów burgery. Nie mogą być one jednak tworzone masowo, z niedobrego jakościowo mięsa, jak to ma miejsce w niektórych popularnych sieciach. Liczy się jakość. Wokół biurowców powstaje zatem bardzo dużo tzw. food trucków (ruchoma gastronomia na kółkach). Każda taka budka specjalizuje się konkretnym rodzajem kuchni. W jednych zjemy wymienione wyżej burgery, w innych dania kuchni meksykańskiej, w jeszcze innych potrawy wegetariańskie i wegańskie. Foodtruckowców ogranicza jedynie wyobraźnia i stosunkowo niewielkie zaplecze, które mieści się w samochodzie dostawczym. Właśnie, dlatego food trucki to bardziej alternatywa niż konkurencja dla stacjonarnej gastronomii. Restauracje stacjonarne ulokowane w pobliżu dużych biurowców cieszą się dużą popularnością wśród pracowników. Nie oznacza to jednak, że mogą serwować swoim gościom cokolwiek. Bacznie obserwujemy trendy gastronomiczne i staramy się oferować klientom coś, czego nie znajdą gdzie indziej – mówi Szymon Partyka, szef kuchni w restauracji Świeżo Malowane.

Sezon na foodpairing

Z pewnością miejsce, w którym można w trakcie przerwy w pracy jednocześnie skorzystać z zajęć fitnessu i coś zjeść to atrakcyjna przestrzeń dla pracowników korporacji. Warszawiacy polubili np. Adgar Fit gdzie oprócz siłowni, klubu fitness i sklepów sportowych znajdą się 3 restauracje. W zależności od upodobań można skorzystać z oferty Masashi Sushi (serwuje oczywiście sushi), Qubik Cafe (dla zwolenników ręcznie wyrabianego i wypiekanego ma miejscu pieczywa) oraz Świeżo Malowane. Ostatnia z wymienionych propozycji jest szczególnie ciekawa. Jej twórcy inspirują się ideą foodpairingu. Cóż to takiego? Oczywiście – najnowszy kulinarny trend. Idea foodpairingu polega na łączeniu ze sobą smaków w nie zawsze oczywiste kombinacje. Stanowi efekt wspólnej pracy kucharzy i chemików. Nasz odbiór smaku danej potrawy zależy w dużej mierze od zawartych w niej związków chemicznych, które decydują o jej zapachu. Okazuje się, że bardzo podobne związki występują w składnikach pozornie w ogóle do siebie nieprzystających, np. w mandarynkach i tymianku lub serze feta i imbirze. Dzięki tej wiedzy jesteśmy w stanie kreować nowe zestawy dań, które mimo początkowo wzbudzanej nieufności, szybko przypadają do gustu naszym klientom – przekonuje szef kuchni Świeżo Malowane.

Stacjonarne restauracje zlokalizowane przy centrach biznesowych kuszą nie tylko różnorodną ofertą, ale także promocjami. Ich właściciele dążą do tego, żeby klienci odwiedzali je nie tylko w czasie pracy, na spotkaniach prywatnych lub biznesowych, ale także w weekendy.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000