Prawie 24% mieszkańców Krakowa to osoby w wieku poprodukcyjnym. Jako przedstawiciele grupy największego ryzyka nie mogą wychodzić z domów i niejednokrotnie zostali odcięci też od możliwości otrzymania pomocy z zewnątrz. 30 marca w serwisie zrzutka.pl ruszyła zbiórka pod nazwą #CateringDlaSeniora, której celem jest wsparcie krakowskich seniorów poprzez zapewnienie im bezpiecznych posiłków z dostawą pod same drzwi.
Akcja #CateringDlaSeniora ma na celu zapewnienie pełnowartościowej, całodziennej diety dla osób starszych. To aż 4 szczelnie zapakowane, dostarczone pod same drzwi, zbilansowane posiłki, na które składają się: śniadanie, zupa, danie główne i kolacja. Zbiórka pieniędzy prowadzona jest na stronie:
https://zrzutka.pl/5ua6bm, a organizator wyliczył, że żywienie 1 seniora kosztuje dziennie 40 PLN. Jednak zwraca się jedynie o pomoc rzędu 25 PLN, do których sam zobowiązuje się dopłacić kolejnych 15, aby zapewnić odpowiednio wysoką jakość dostarczanych posiłków. Jednocześnie też firma FitLab catering - pomysłodawca akcji - zobowiązuje się obsługiwać całe przedsięwzięcie pod względem wykonawczym i logistycznym w ramach wolontariatu.
Wpłacając środki na akcję można pomóc osobom starszym na dwa sposoby. Jeśli znamy Seniora, któremu chcemy pomóc - możemy przekazać jego dane do organizatora i wskazać na ile dni zapewniamy mu pełne wyżywienie. Możemy też nie wyznaczać konkretnej osoby, a wtedy wpłata ufunduje posiłki Podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, Filia nr 7, z którym organizator nawiązał ścisłą współpracę.
Firma celuje w zebranie 50.000 PLN w ciągu miesiąca. Już po pierwszej dobie udało uzbierać się ponad 10% tej kwoty, a informację o zbiórce udostępniono w serwisach społecznościowych blisko 400 razy. Jeśli akcja będzie szybko zyskiwała na popularności, to jesteśmy gotowi podnosić wysokość celu i angażować kolejne środki pracownicze i finansowe - zapowiada Michał Nowakowski, Prezes Zarządu FitLab catering. Wpłata na jeden dzień pełnego wyżywienia z dostawą do mieszkania Seniora jest równowarta cenie zakupu butelki wina, czy biletu do kina. Z pierwszego możemy łatwo zrezygnować, a na drugi wydatek i tak nie mamy możliwości sobie teraz pozwolić. Dwa zestawy posiłków dziennie dla potrzebujących to, z kolei, równowartość kolejnego t-shirtu z sieciówki. Jeśli pomyślimy o tym, co w realiach #zostańwdomu jest bardziej potrzebne, to chyba z zakupem t-shirtu też możemy poczekać. Ta mała kwota ma wielką siłę - przekonuje Nowakowski.
Organizator do akcji zaprosił również krakowską restaurację Współwinni oraz firmę IGLOTRANS Krzysztof Cichoń. Firma zachęca hurtownie spożywcze, dostawców owoców oraz warzyw, jak również producentów pudełek jednorazowych i opakowań do kontaktu mailowego:
marketing@fitlabcatering.pl i współtworzenia tej akcji.