Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
23.04.2024
wtorek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Rational
Robot - Coupe
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Eko-mięso produkowane lokalnie trendem kulinarnym nr 1 w 2015 roku


Jak co roku – Amerykańskie Stowarzyszenie Restauratorów zapytało ponad 1300 szefów kuchni o najgorętsze obowiązujące trendy kulinarne. Numerem jeden, okazały się posiłki z wykorzystaniem produkowanego lokalnie mięsa wysokiej jakości. Niektórzy właściciele restauracji już dostosowali swoje menu do ogólnoświatowych trendów.
 
Mięso to podstawa

Najważniejszym trendem wskazanym przez szefów kuchni w raporcie What’s Hot: 2015 Culinary Forecast są posiłki na bazie mięsa produkowanego w ekologicznych, lokalnych hodowlach. Tego typu produkty przewyższają te pochodzące z masowych hodowli nie tylko wyjątkowymi walorami smakowymi i odżywczymi. Bardzo istotny jest tu również aspekt etyczny – coraz ważniejszy dla szerokiej rzeszy klientów restauracji: hodowle eko charakteryzują się zarówno odpowiednim traktowanie zwierząt, jak również niewielkim oddziaływaniem na środowisko naturalne.
 
Jednym z przykładów jest eko-wołowina z Łąk Nadburzańskich, certyfikowana znakiem jakości QMP Polskiego Towarzystwa Producentów Bydła Mięsnego. Warszawscy restauratorzy już docenili ten produkt lokalny, jednym z jego prekursorów jest Restauracja Garden hotelu DoubleTree by Hilton, która specjalizuje się właśnie w daniach opartych na mięsie wołowym.
 
 
Mięso jest fundamentem diety wielu Polaków. Do tej pory podstawą były drób i wieprzowina – od kilku lat obserwujemy jednak powrót do mięsa wołowego. Niestety, świadomość tego, jak ważna jest wysoka jakość produktu, nie tylko ze względu na walory smakowe, ale również na nasze zdrowie, jest wciąż dość niska. W Garden staramy się promować wołowinę i przyzwyczajać klientów do przywiązywania wyjątkowej uwagi do jakości mięsa. Wołowina z Łąk Nadburzańskich, na której opiera się nasze menu, jest idealnym przykładem znakomitego połączenia ekologicznej filozofii hodowli z produkcją najwyższej jakości mięsa – mówi Szef Kuchni Restauracji Garden w DoubleTree by Hilton, Andrzej Bryk.

Zdrowo, lokalnie i z myślą o środowisku

Raport amerykańskich restauratorów zwraca uwagę nie tylko na produkty mięsne. Według What’s Hot, również warzywa, owoce, ryby i nabiał oferowane w restauracjach powinny pochodzić z lokalnych i ekologicznych produkcji. Niezwykle popularny trend slow food zwraca uwagę nie tylko na sposób przygotowania potraw, ale przede wszystkim na pochodzenie składników. Restauracyjni goście mniej skłonni są wydawać pieniądze w miejscach, które nie są w stanie pochwalić się wiarygodnymi źródłami naturalnych składników. Klienci są bardzo wyczuleni na produkty nabiałowe takie jak jajka, preferując te od kur z chowu ekologicznego. Mniejszy nacisk kładziony jest wciąż na przyjazny środowisku odłów lub hodowlę ryb – ten aspekt wzbudza jednak coraz większe zainteresowanie tzw. foodies, czego przykładem jest powstały niedawno na Placu Powstańców Warszawy, stołeczny Targ Rybny, organizowany co piątek.

Pamiętając o rodzinach z dziećmi

Trzecim wyróżniającym się trendem jest zwracanie uwagi przez restauratorów na rodziny z dziećmi. Rodzice, coraz bardziej wyczuleni na zdrowie swoich pociech – oczekują zdrowych, zrównoważonych posiłków dedykowanych najmłodszym w większości restauracji. Pełnowartościowe jedzenie dla dzieci, to kwestia, która  uplasowała się bardzo wysoko w rankingu trendów kulinarnych 2015. Jednak nie tylko menu liczy się dla rodziców – odpowiednia infrastruktura zapewniona przez restaurację dla najmłodszych, ma znaczący wpływ na wybór miejsca na niedzielny obiad lub brunch. Restauracja Garden w Hotelu DoubleTree Hilton wzięła również to pod uwagę, organizując specjalny Kid’s Club, w którym w każdy weekend kreatywną zabawę zapewniają najmłodszym profesjonalne nianie. Pozwala to rodzicom na chwilę odpoczynku przy dobrym posiłku i lampce dokładnie wyselekcjonowanego wina.

O DoubleTree By Hilton
DoubleTree by Hilton to sieć ponad 370 hoteli zlokalizowanych w dużych miastach oraz regionach turystycznych w 32 krajach. Marka oferuje noclegi w nowoczesnych, luksusowych warunkach,  zaprojektowanych specjalnie z myślą o zapewnieniu wygody osobom podróżującym w celach biznesowych i turystycznych. Każdy gość DoubleTree by Hilton, ma zapewniony udany pobyt, na który składa się wiele usług i udogodnień. Począwszy od legendarnych, stanowiących znak rozpoznawczy marki ciepłych ciasteczek z wiórkami czekoladowymi podawanych na powitanie w recepcji, a skończywszy na korzyściach związanych z udziałem w programie lojalnościowym Hilton HHonors.
 
O Hilton Worldwide
Hilton Worldwide jest jedną z najbardziej znanych na świecie sieci hotelowych, obejmującą luksusowe i średniej klasy hotele oraz apartamenty tzw. przedłużonego pobytu (extended-stay). Od 96 lat Hilton Worldwide oferuje podróżującym najlepsze warunki zakwaterowania i obsługę. Sieć firmy składa się z ponad 4300 hoteli oferujących ponad 715 tys. pokoi, zlokalizowanych w 94 krajach. W jej skład wchodzą takie znane marki jak: Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Curio - A Collection by Hilton, Canopy by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton oraz Hilton Grand Vacations. Firma prowadzi także światowej klasy program lojalnościowy Hilton HHonors®. Informacje na temat marki znajdą Państwo na stronie news.hiltonworldwide.com.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Debic Cukiernia M&K iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000