W dniu 16.04.2015r., w Hotelu Radisson Blu w Warszawie, firma RATIONAL, już po raz czwarty, zorganizowała konferencję dla Projektantów. Uczestnicy spotkania mogli poznać najnowsze trendy w żywieniu zbiorowym, a także zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w projektowaniu kuchni.
Kolejna edycja konferencji zrodziła się z potrzeby dialogu między projektantami, a użytkownikami najnowszej technologii RATIONAL. Gotowanie to pasja, rzemiosło i doświadczenie. To kucharz z wykorzystaniem swoich pasji przemienia surowe produkty w smaczne potrawy. Jego indywidualność oraz kreatywność to podstawa kulinarnej różnorodności na świecie. Firma RATIONAL wspiera szefów kuchni dając im możliwość realizacji własnych pomysłów.
Jak wynika z danych przedstawionych przez pana Macieja Wrońskiego – Dyrektora Zarządzającego RATIONAL w Polsce, w ostatnich latach zostało sprzedanych ponad 640 000 tys. urządzeń RATIONAL. Codziennie przyrządza się na nich 120 milionów posiłków, co pokazuje, że firma jest w kuchniach całego świata. Daje nam to szanse do tego, żeby rozwijać kolejne nasze urządzenia w oparciu o zdobyte doświadczenia. To, że jesteśmy dzisiaj tak szeroko w świecie jest sygnałem, że RATIONAL spełnia oczekiwania najbardziej wysublimowane. Stworzyliśmy technologie konwekcyjno-parową i jesteśmy firmą, która nadaje nowe impulsy i zmienia oblicze pracy w kuchniach całego świat – podkreśla Wroński.
Celem każdej firmy jest zadowolenie i spełnienie oczekiwań klientów. Przeprowadzone przez RATIONAL badania, wskazują, że 83 % odpytanych osób, które gotują na piecach RATIONAL poleca je innym. Dzisiejszy rynek gastronomiczny w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Nasz kraj staje się atrakcyjnym miejscem, które coraz częściej jest odwiedzane. Ludzie zaczynają spędzać czas bardziej aktywnie. Jedzenie poza domem zaczyna stawać się formą spędzania wolnego czasu i jest to już nie tylko domena dużych miast.
Na drugim biegunie są np. bary czy stołówki, gdzie obiad jest bardzo tani, ale praca na kuchni nieekonomiczna. Muszą pojawić się tam rozwiązania i technologie bardziej zaawansowane. Firma RATIONAL oferuje swoim klientom SelfCookingCenter® 5 Senses. Urządzenie to od 2014r. podbija rynek światowy i wspiera kucharzy, którzy mogą przyrządzać potrawy z wykorzystaniem wszystkich 5 zmysłów. Kupując taki sprzęt jego właściciel będzie oszczędzał energię i produkty. Dodatkowo otrzyma pomoc w postaci bezpłatnych szkoleń i wsparcie ze strony szefów kuchni Rational, którzy zawsze odpowiedzą na jego pytania związane z naszym sprzętem. W ramach jednodniowych szkoleń w Academy RATIONAL pod przewodnictwem mistrzów kuchni można dowiedzieć się, jak wykorzystywać SelfCookingCenter® 5 Senses w swojej kuchni – dodaje Wroński.
RATIONAL nie zapomina również o projektantach urządzeń, dla których stworzył
portal. Znaleźć można tam wszystkie najważniejsze informacje dotyczące urządzeń
RATIONAL. Wiele przydatnych i niezbędnych informacji, takich jak: dane techniczne, dotyczące instalacji, dopuszczenia itp. Po zaprezentowaniu firmy RATIONAL w Polsce i na świecie przez Pana Macieja Wrońskiego, przyszedł czas na panel dyskusyjny. Czego oczekują profesjonaliści od Projektantów? – to główny temat wokół jakiego toczyły się rozmowy z udziałem zaproszonych exportów. W ich roli wystąpili:
Emil Dziubak (Unilever Food Solutions) oraz
Grzegorz Stępniak (Doradca ds. Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwa Żywności). W dyskusji były poruszane takie kwestie jak: nowe trendy w żywieniu zbiorowym na przykładzie restauracji sieciowych i hotelowych, rola projektanta w procesie inwestycji, a także dlaczego warto inwestować w droższy i profesjonalny sprzęt.
Emil Dziubak, dziś regionalny szef kuchni Unilever Food Solution, ostatnie 9 lat spędził w restauracjach sieciowych, gdzie nabył wiele doświadczeń. Obserwując zmianę trendów zauważył, że klient wymaga, aby przyrządzanie posiłków odbywało się niejako przy jego udziale, żeby mógł to wiedzieć. Taką tendencję propagują też programy kulinarne. Nasz gość restauracyjny nie musi znać konkretnej marki pieca, ale musi wiedzieć jaka jest jego jakość. W dzisiejszym świecie trendem jest to, że klienci chcą otrzymać posiłek najwyższej jakości, a taką można zapewnić tylko poprzez stosowanie sprzętów, które na to pozwolą. Najnowsze piece konwekcyjno-parowe umożliwiają nam przygotować nisko przetworzone posiłki, co kiedyś nie było możliwe na starego typu urządzeniach, jak patelnie uchylne czy piece klasyczne – stwierdza Emil Dziubak.
Swoje zdanie na ten temat wyraził również Grzegorz Stępniak, który uważa, że: doskonały projektant powinien przede wszystkim spełnić wszystkie kierowane pod jego adresem oczekiwania. Sprawić, że stworzone przez niego dzieło będzie wyjątkowe. Owe założenie osiągnąć może tylko dzięki wszechstronnej wiedzy, znajomości procesu zarządzania jakością, a także dbałości nawet o najmniejsze szczegóły. Musi też zdawać sobie sprawę z faktu, iż w całości ponosi odpowiedzialność za swoje projekty. Trzeba też pamiętać o tym, że zarówno klienci jak i zarządzający lokalem mają określone ograniczenia finansowe. Nie mogą one jednak wpływać na jakość oferowanych produktów.
Całe spotkanie zakończyła bardzo ciekawa prezentacja Christophe'a Diglera (International K.A. Consultant), w której poruszył on takie ważne kwestie jak: nowe trendy w projektowaniu kuchni oraz najnowsze rozwiązania RATIONAL. Większą wydajnością w kuchniach profesjonalnych można uzyskać dzięki zmniejszeniu przestrzeni, urządzeń i kosztów. Pierwszy piec konwekcyjno-parowy powstał w 1976r. Porównując starsze technologie do dzisiejszych to tam gdzie kiedyś ponad 130m2 powierzchni zajmowały piece konwekcyjne, dziś wystarczy przeznaczyć tylko 12m2. Na powierzchni 1m2 SelfCooking® 5 Senses zastępuje lub odciąża 40 do 50% wszystkich tradycyjnych sprzętów do przyrządzania potraw i zmniejsza zapotrzebowanie na przestrzeń o ponad 30%. We współczesnym projektowaniu kuchni należy brać pod uwagę takie aspekty jak jakość, bezpieczeństwo, elastyczność, wydajność, stosunek kosztów i zysków - podkreśla Christophe'a Diglera.
Wszystkim przybyłym gościom serdecznie dziękujemy i już dziś zapraszamy na kolejną konferencję projektantów RATIONAL!
RATIONAL w liczbach
Śmiało można stwierdzić, że firma RATIONAL jest liderem rynku światowego – jej udział to aż 54%. Wynik ten to efekt ponad 550 000 sprzedanych urządzeń na całym świecie, a także 110 milionów posiłków, które przyrządza się z użyciem technologii RATIONAL. Oprócz tego należy wspomnieć o notowaniach akcyjnych na giełdzie, które w przeciągu 11 lat wzrosły ponad 12 krotnie.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.