Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Paweł Oszczyk w ze...
Wędzarnia grill pr...
Eksperci na tropie...
Wdrażamy najnowocz...
Restauracje Atelie...
Focus Hotels otwor...
LSI Software S.A. ...
XXIII obrady Loży ...
Rozwiązania NEXT L...
Rada programu S...
Marketing internet...
Karta win w restau...
Re-otwarcie flagow...
Loża Ekspertów pro...
Rusza nowy program...
Konferencja Global...
Gwiazdkowe spotkan...
Jak dbać o wizerun...
MAKRO dla gastrono...
Spektakularny powr...
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Winterhalter Polska
Smoker
Watersystem
Robot - Coupe
Espiga
M&M Gastro
LMS Online Sp. z o.o.
Makro Cash & Carry
POSbistro
Caffetea
Artykuły spożywcze
Pizzola
Uzdrowisko Wysowa S.A....
Lemonia
Barry Callebaut
Makro Cash & Carry
Belfood
Secpol
Iglotex
Belgium`s Best
Menos
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Jak dbać o wizerunek obiektu?


W dobie rosnącej konkurencji na rynku usług hotelarskich, hotelarze przekonują się do konieczności prowadzenia działań z obszaru public relations. Działania muszą być długofalowe i spójne, jednorazowa akcja nie przyniesie wymiernych skutków i korzyści sprzedażowych, czy wizerunkowych, dodatkowo może znacznie obciążyć budżet. O czym nie możemy zapominać chcąc na stałe zaistnieć w mediach?

Komu komunikować?

Ustalenie odbiorcy informacji stanowi punkt wyjścia skutecznej komunikacji marketingowej. Rozpoczęcie budowania kampanii wizerunkowej wiąże się ze sprecyzowaniem grupy docelowej komunikowanych treści. W przypadku branży hotelarskiej sytuacja jest o tyle skomplikowana, że goście hoteli reprezentują przynajmniej kilka grup, z których każda zainteresowana jest inną tematyką. Zdefiniowanie docelowych segmentów gości hotelowych pozwala na zminimalizowanie kosztów zdobycia i utrzymania klienta, oraz na optymalną alokację środków na działania reklamowe i wizerunkowe. Bardzo częstym błędem w promocji usług hotelarskich jest kierowanie tej samej treści do wszystkich grup odbiorców.
 

Definiowanie publiczności, czyli grona odbiorców naszych komunikatów, powinno być poprzedzone dokładnym audytem i analizą firmy. Określając grupę docelową, należy pamiętać, że w czasach zdominowanych przez social media, reklamy behawioralne i chęć przynależności użytkowników Internetu do określonych grup, określenie wieku, płci i miejsca zamieszkania potencjalnych adresatów naszych komunikatów to zdecydowanie za mało. Trzeba dokładne prześledzić motywy ich działania, historię decyzji zakupowych, zainteresowania, reakcje na określone oferty. Im większą liczbą szczegółowych informacji dysponujmy, tym skuteczniej możemy skierować określoną informację – mówi Natalia Górnisiewicz, Pr Manager, Hilton Garden Inn Kraków Airport. Dobór narzędzi również nie może być wynikiem przypadku, czy panującej mody. Strategia działań PR musi być koherentna ze strategią marketingową firmy i tworzyć z nią całość. Nawet mając w ręku najlepiej skonstruowany plan marketingowy, musimy monitorować media, analizować dostępne statystyki i zachowania zakupowe gości oraz dostosowywać go do bieżących potrzeb, nieustannie starając się ulepszać komunikację – dodaje.
 
Agencja, czy specjalista
 
Do realizacji działań z obszaru Public Relations potrzebny jest czas, pomysł i konsekwencja. Czasami obiekty noclegowe decydują się na prowadzenie działań wizerunkowych we własnym zakresie, najczęściej ogranicza się to do komunikowania oferty w mediach społecznościowych, pozyskiwaniu ofert reklamowych i odpowiedzi na recenzje zamieszczane na serwisach bookingowych. Nawet przy tak okrojonej komunikacji trzeba się liczyć z wygospodarowaniem minimum 40 godzin miesięcznie w grafiku osoby, która będzie odpowiedzialna za powyższe działania. Coraz więcej obiektów decyduje się na zatrudnienie specjalisty ds. budowania wizerunku lub skorzystanie z usług profesjonalnej agencji. W zależności od potrzeb i budżetu, można zdecydować się na stałą obsługę agencyjną lub nawiązanie współpracy projektowej.
 
W przypadku współpracy projektowej liczy się przede wszystkim efektywność i intensywność prac agencji. Jest to najchętniej wybierana forma współpracy pośród firm, które nie mają stałych rocznych budżetów na działania PR lub potrzeby bieżącej komunikacji działań. W przypadku współpracy stałej, najważniejsze są relacje pomiędzy dedykowanym obiektowi konsultantem, a firmą. Taka forma pozwala agencji dokładnie zapoznać się z działalnością obiektu, dodatkowo w perspektywie czasu stała obsługa jest znacznie tańsza od pracy przy poszczególnych projektach. Hotel powinien pamiętać, że zatrudnienie nawet najlepszej agencji będzie wymagało stałego angażowania się przedstawicieli firmy i bieżącej komunikacji. Poznanie specyfiki miejsca, określenie celów, przedstawienie pełnej oferty obiektu, jego zalet czy aktualnych promocji wymaga komunikacji na linii specjalista od kreowania reputacją firmy – pracownik hotelu. Dlatego czasami najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie takiej osoby bezpośrednio w hotelu, jako pracownik firmy będzie na bieżąco z działalnością wszystkich działów, dodatkowo poświęci 100 % swojego czasu pracy na budowanie jego wizerunku, podczas gdy w agencji konsultant dzieli swój czas na jednoczesne działania dla kilku klientów. Z drugiej strony zatrudniając specjalistę indywidualnie, musimy zapewnić mu niezbędne narzędzia pracy, programy do monitoringu mediów, szkolenia, czy licencje na programy graficzne. Decydując się na współpracę z agencją te koszty nas nie dotyczą, gdyż płacimy za gotową usługę.
 


Buduj wizerunek lokalnie

Budując wizerunek medialny obiektu hotelowego, bardzo często skupiamy się jedynie na jego działalności dedykowanej potencjalnym gościom hotelowym i zapominamy o rynku lokalnym. Tymczasem hotele przynależące do globalnych sieci, coraz częściej wdrażają do swoich strategii marketingowych działania CSR (corporate social responsibility), które z powodzeniem komunikują w mediach, kreując swój wizerunek odpowiedzialnego i zaangażowanego społecznie pracodawcy i sąsiada. Polscy hotelarze dopiero niedawno zaczęli dostrzegać potrzebę i korzyści płynące z angażowania się w przedsięwzięcia lokalne. – Bardzo aktywnie angażujemy się w działania na rzecz krakowskiego Domu Fundacji Ronalda McDonalda. Zainicjowana przez nas terapia gotowaniem, prowadzana przez szefa kuchni – Miłosza Kowalskiego, okazała się dużym sukcesem, otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii od Podopiecznych Fundacji zamieszkujących Dom i jej Partnerów. Planujemy rozwijać idee wolontariatu wśród naszych pracowników, wstępnie ustaliliśmy, że każdego miesiąca 5 osób zatrudnionych w różnych działach pół swojej dniówki spędzi angażując się w bezpośrednią działalność na rzecz Domu – mówi Marcin Ziobro, dyrektor generalny Hilton Garden Inn Kraków Airport i twórca projektu współpracy. Działania z obszaru CSR pozwalają na wyróżnienie obiektu na tle konkurencji, jak i wzmocnienie identyfikacji klienta z marką. Hotele coraz częściej inwestują w szkolenie przyszłych kadr, wspierają mikroprzedsiębiorstwa i lokalnych dostawców. Moda na to co lokalne, najlepiej widoczna jest w gastronomii, trwa bowiem boom na jedzenie organiczne, sezonowe, pochodzące ze sprawdzonych lokalnych upraw.
 
Prowadząc działania wizerunkowe nie można zapominać o standardowych formach reklamy, obecności w serwisach rekomendacyjnych i aktywnej sprzedaży produktów i usług. Dopiero połączenie wszystkich tych elementów zagwarantuje obiektowi hotelowemu stałą obecność w  świadomości potencjalnych gości i zdecyduje o jego sukcesie rynkowym i medialnym.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR Winterhalter Polska Pizzola Smoker Tableart Tomasz Miszczak Steinberg Caffetea Zakłady Chemiczne EmiChem P.P. Gorbi Espiga M&M Gastro POSbistro RATIONAL Belfood Na Lunch Iglotex Makro Cash & Carry Lemonia M. Ferber Wypożyczalnia Sprzętu Cateringowego Krosno Sokołów Robot - Coupe Nektar Natura Menos Artek Mazowiecka Grupa Szkoleniowo – Doradcza Werner & Mertz Gaspol Lunch24.pl Uzdrowisko Wysowa S.A.
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000