Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
25.04.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Jak piją internauci?


Internauci chętnie dzielą się swoimi zwyczajami i zachowaniami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dotyczy to też sposobów spędzania wolnego czasu, któremu często towarzyszy konsumpcja alkoholu. IRCenter przyjrzało się zjawisku digital drinking w celu zbadania, w jaki sposób i co piją użytkownicy social Media.
 
Właściwy trunek na każdą porę roku
 
Z raportu wynika, że przedstawiane przez internautów trendy w konsumpcji alkoholu są powiązane ze zmieniającymi się porami roku. W okresie letnim alkohol jest elementem relaksu i zabawy w gronie przyjaciół, natomiast zima to czas studenckich imprez i świętowania karnawału. Wzmożone dyskusje o spożywaniu alkoholu można zaobserwować w miesiącach wakacyjnych oraz w grudniu i styczniu, kiedy to występuje wiele okazji do spożywania alkoholu (święta, Nowy Rok, karnawał). Internauci deklarują też noworoczne zmiany nawyków. Sezonowość objawia się również wzrostem znaczenia dyskusji o trunkach wysokoprocentowych wraz z obniżającą się temperaturą. Wina, wódki i alkohole kolorowe największą popularnością cieszą się na jesień i w zimę.
 

 
Procenty lubią pozować
 
Naturalną przestrzenią dyskusji o alkoholach są serwisy koncentrujące się na zdjęciach, co przejawia się przede wszystkim aktywnością użytkowników na Instagramie. Internauci chętnie publikują tam swoje zdjęcia dokumentujące czas spędzany w gronie znajomych, któremu towarzyszy alkohol. Najmniej liczną grupę stanowią internauci, którzy piszą o spożywaniu alkoholu w samotności. Odbywa się to najczęściej w domowym zaciszu, a alkohol jest dodatkiem do drinków i herbaty na przeziębienie. Użytkownicy przyznający się do picia w pojedynkę zazwyczaj odnoszą się też do konkretnej sytuacji warunkującej to zachowanie, jak np. samotność, choroba, czy zły nastrój. Takie spożywanie wysokoprocentowych trunków bez podania przyczyny często spotyka się z krytyką ze strony innych.
 
Ulubione trunki internautów
 
Większość wszystkich dyskusji o konsumpcji alkoholu w ostatnim roku odnosiła się do piwa. Jest to związane z panującym trendem konsumenckim, zgodnie z którym internauci coraz częściej poszukują regionalnych i nietypowych piw, odchodząc jednocześnie od produktów międzynarodowych koncernów. Dużą aktywnością w tym temacie wykazują się blogerzy piwni oraz użytkownicy piwnych forów internetowych, na których toczą się dyskusje o przewadze trunków regionalnych nad masowymi.
 
Jako drugie, w dyskusjach online (zwłaszcza na Instagramie) najczęściej pojawia się wino, które w dużej mierze występuje jako element damskich spotkań z przyjaciółkami i kobiecego stylu życia. Alkohol jest wówczas częścią pewnego rytuału, w trakcie którego internautki prowadzą prywatne rozmowy. Dyskusje na temat wina należą do najbardziej emocjonalnych, co może też być związane z faktem, że główną grupą wykazującą się aktywnością online w tym temacie są kobiety. Internautki chętnie wspominają o swoich uczuciach, a nawet ogłaszają poszukiwania partnerów. Częściej także oceniają smak alkoholu i wyrażają swój jednoznaczny stosunek do produktu. Jeżeli jednak wino towarzyszy zabawie w większym gronie, piszą o nim młodzi ludzie, amatorzy tanich trunków.
 
Badanie wykazało też, że to przede wszystkim wódka traktowana jest jako alkohol typowo towarzyski. Jej spożywanie odbywa się głównie podczas domówek, spotkań w pubach i klubach oraz w trakcie zabaw weselnych. Najczęściej konsumpcja wódki łączy się z pozytywnymi wydarzeniami lub opijaniem sukcesów. Zdarza się jednak także, że trunek ten występuje jako antidotum na złe samopoczucie.
 
Najbardziej neutralnie internauci odnoszą się do alkoholi kolorowych. Autorami wypowiedzi na ich temat są w znacznej mierze mężczyźni deklarujący konsumpcję whisky, która jest jednocześnie jednym z najczęściej wyszukiwanych alkoholi w Google. Wynika to z zainteresowania markami i sprawdzania cen trunku często kupowanego jako prezent. Największą popularnością cieszą się Jack Daniel’s i Ballantines. Jednocześnie są one najbardziej neutralnie ocenianymi produktami. Zdecydowanie najlepszą opinię wśród użytkowników mediów społecznościowych ma Bushmills.
 

 
Pokaż mi swoje piwo, a powiem Ci kim jesteś
 
Zmiany w trendach dotyczących spożycia piwa mają zdecydowanie więcej zwolenników niż przeciwników w mediach społecznościowych. Internauci częściej piszą o produktach regionalnych, które są synonimem lepszej jakości, gwarancji smaku i świadczą o wyrafinowanym guście konsumenta. Coraz więcej miejsca zajmują również specjalistyczne analizy piwa pod kątem składu i procesu produkcji, któremu trunek jest poddawany. Dodatkowo, na popularności zyskuje trend DIY (Do It Yourself) widoczny zarówno na podstawie skanu Internetu, jak i w wyszukiwaniach użytkowników w Google. Internauci coraz częściej interesują się domowymi sposobami produkcji wina lub warzenia piwa.
 
Piwna rewolucja i wojna pomiędzy trunkami regionalnymi, a masowymi zatacza coraz szersze kręgi. Dowodem na to jest ostatnia, szeroko komentowana wypowiedź Janusza Palikota, w której polityk krytycznie odniósł się do jakości polskiego piwa. Największe koncerny odpowiadają na ten trend poprzez wprowadzanie nowych wariantów, zwłaszcza w okresie wiosennym i letnim – zauważa Marcin Krzosek, dyrektor zarządzający IRCenter.
 
Z badania wynika również, że lato to czas, w którym piwo cieszy się największą popularnością w mediach społecznościowych, a temat o nim stanowi 65% wszystkich dyskusji o konsumpcji wszelkich rodzajów alkoholi. Wzrost ten widać już wiosną, która skłania część z nich do deklaracji o ograniczeniu spożywania wysokoprocentowych trunków (zgodnie z trendem bycia fit) i zastępowania ich niskoalkoholowymi i smakowymi piwami.
 
Czym się strułeś, tym się lecz – kac online
 
W wirtualnej rzeczywistości największy kac dopada internautów na zakończenie weekendu, co jest zgodne z tygodniową dynamiką konsumpcji alkoholu.

Internauci chętnie doradzają innym i dzielą się swoimi sposobami na zwalczanie kaca. W dyskusjach królują domowe metody takie jak klin, czy sen. Jeżeli jednak użytkownicy poszukują pomocy w wyszukiwarce, to najchętniej wymienianym sposobem pozostają leki. Analiza wykazała, że podobnie jak w przypadku samej konsumpcji alkoholu, kac najczęściej też występuje w pozytywnym kontekście, jako potwierdzenie dobrej zabawy z poprzedniego dnia.
 

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000