Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
24.04.2024
środa
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Już czas na wakacyjne przeboje


Wakacje już się rozpoczęły, więc najwyższa pora na zaktualizowanie playlisty i przełączenie się na tryb letni. Dostosowanie muzyki do preferencji klientów może być ruchem, który wpłynie na wysokość obrotów lokalu.

Lato w pełni, więc to ostatni moment na przełączenie się na czas letni i zaktualizowanie playlisty o wakacyjne przeboje. Ważne jest to, by muzyka – tak jak każde inne narzędzie marketingowe – podążała za aktualnymi trendami i oczekiwaniami klientów. Okres wakacyjny to szczególny czas, konsumenci funkcjonują wtedy w trochę inny sposób. Nawet jeśli nasz lokal czy punkt usługowy, nie jest usytuowany w nadmorskim kurorcie, pamiętajmy, że klient albo planuje wyjazd, albo właśnie z niego powrócił lub po prostu o nim myśli.
 
Wakacje to często bardzo ważny czas dla restauracji, pubów czy kawiarni, które w tym okresie mogą mieć zwiększone obroty. Warto więc tym bardziej zwrócić uwagę na playlistę odtwarzaną w danym obiekcie, ponieważ jest bardzo skutecznym narzędziem do sterowania ruchem w lokalu gastronomicznym. Żywsze piosenki to szybsze tempo konsumpcji, a co za tym idzie częstsza rotacja stolików, która pozwalała rozładować ruch zwłaszcza w kluczowych momentach dnia. Natomiast wolniejsze rytmy równe są powolnemu spożywaniu posiłków, a w rezultacie dłuższemu przebywaniu w restauracji.
 

Występuje też bezpośrednia zależność pomiędzy tempem muzyki, a ilością wydawanych przez klientów pieniędzy. W badaniach przeprowadzonych przez Ronalda Millimana w różnych restauracjach odtwarzano szybką i wolną muzykę przez 9 tygodni. Otrzymane wyniki pokazały, że gdy w restauracji grano wolniejsze utwory, średni czas spożywania posiłków wynosił 56 minut, natomiast gdy odtwarzano muzykę szybką – 45 minut. Nie zaobserwowano wpływu tempa muzyki na wzrost sprzedaży potraw, natomiast szybka muzyka wpłynęła na ilość serwowanych napoi alkoholowych. Ich sprzedaż wzrosła nawet o kilkanaście procent.

Warto też pamiętać, że rodzaj puszczanej muzyki może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży konkretnych produktów. Naukowcy – Charles Areni i Arnold Kim w 1993 przeprowadzili test podczas sprzedaży wina, z którego wynikało, że muzyka klasyczna skłania konsumentów do robienia droższych zakupów. Podczas badania ilość sprzedanych butelek trunku nie zmieniła się w stosunku do okresu, gdy odtwarzana była inna muzyka. Jednak kiedy grano klasyczne utwory, odnotowano wzrost sprzedaży win ekskluzywnych, charakteryzujących się wyższą ceną. Z muzyką klasyczną należy więc postępować rozważnie, ponieważ jest to także bardzo dobry sposób na pozbycie się klientów. Tę modę z dużym sukcesem wykorzystała Quick Service Restaurant na dworcu kolejowym w Holandii. Dzięki nadawaniu muzyki operowej i klasycznej, po godzinie 24:00, restauracja uniknęła wizyt bezdomnych, które przez kilka lat były plagą, odstraszającą potencjalnych klientów.

Jak wykorzystać muzykę w restauracji?
  • Puść wolniejszą muzykę i tym samym zatrzymaj gości na dłużej.
  • Włącz szybsze utwory i przyspiesz rotację stolików.
  • Odtwarzaj jazz lub chillout, by sprzedać więcej wina.
  • Muzyka klasyczna najlepiej wspomaga sprzedaż trunków luksusowych.
  • Puść muzykę rockową a wzrośnie sprzedaż piwa.
Poniżej przykłady playlisy zawierających letnie przeboje.

Prezentujemy także pełną letnich klasyków, playlistę przygotowaną przez perkusistę grupy Ramones – Marky’ego Ramone oraz wybitnego szefa kuchni Daniel Bouluda specjalnie dla portalu foodandwine.com:
  • Wilson Pickett – Land of 1000 Dances
  • The Ramones – I Wanna Be Sedated
  • James Brown – Papa’s Got a Brand New Bag
  • The Beatles – Twist and Shout
  • The Sex Pistols – My Way
  • Social Distortion – Ring of Fire
  • Arthur Conley – Sweet Soul Music
  • Blur – Song 2
  • Lou Reed – Sweet Jane
  • The Clash – London Calling
  • The Rolling Stones – Gimme Shelter.
Wakacyjna playlista magazynu Billboard:
  • Sam Bruno – Search Party
  • Elliphant – Love Me Badder
  • Jason Derulo – Get Ugly
  • Zella Day – High
  • Holychild – Money All Around
  • Bea Miller – Force of Nature
  • Alessia Cara – Here
  • Hilary Duff – Sparks
  • Adam Lambert – Ghost Town
  • Halsey – Hold Me Down
  • The Knocks ft. Alex Newell – Collect My Love
  • Phoebe Ryan – Dead
  • Icona Pop – Emergency
  • Kacey Musgraves – Biscuits
  • Brandon Flowers – I Can Change.
Źródło: foodandwine.com, billboard.com

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000