Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
29.03.2024
piątek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Najwyższy czas na Herbatę


Czarna, zielona lub biała, klasyczna albo z owocowymi dodatkami, w domu, pracy bądź restauracji – okazuje się, że każdy z nas ma swoje upodobania odnośnie herbaty, a także własne rytuały z nią związane. Marka Czas na Herbatę postanowiła sprawdzić, jak wyglądają herbaciane preferencje Polaków i w tym celu przeprowadziła badanie wśród swoich klientów.

Filiżanka herbaty – jak często, gdzie i kiedy?

Picie herbaty to dla wielu osób obowiązkowy element stałego harmonogramu dnia. Niektórzy piją ją już z samego rana, na pobudzenie i wprowadzenie się w dobry nastrój. Inni nie przetrwają 8 godzin intensywnej pracy bez dużego kubka czy filiżanki tego aromatycznego napoju. Dla kolejnej grupy herbata stanowi natomiast nieodzowny element kolacji i wieczornego relaksu lub jest sposobem na wyciszenie przed snem. Badanie przeprowadzone przez markę Czas na Herbatę wykazało, że zdecydowana większość Polaków nie wyobraża sobie dnia bez wypicia przynajmniej jednego kubka herbacianego naparu. Prawie połowa ankietowanych w ciągu doby wypija 3-4 filiżanki, jedna trzecia – jedną lub dwie, natomiast pozostali deklarują, że ich minimum to 5 lub 6 filiżanek napoju. Jeżeli chodzi o ulubione miejsce, w którym respondenci sięgają po kubek z herbatą, zdecydowanie jest nim własny dom, drugim pod względem popularności jest praca, natomiast kawiarnię lub restaurację wybrała nieliczna grupa ankietowanych.
 
 
Polacy kochają zieloną herbatę

Wydawać by się mogło, że ulubioną i najczęściej kupowaną przez Polaków herbatą jest herbata czarna. Okazuje się jednak, że w przeprowadzonym badaniu zajęła ona dopiero drugie miejsce, nieznacznie wyprzedziła ją bowiem herbata zielona. Na kolejnych miejscach w rankingu popularności uplasowały się kolejno: herbata owocowa, czerwona, biała, rooibos oraz yerba mate. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni stawiali też na herbaty z dodatkami w postaci owoców, kwiatów itp., jednak ta tendencja zdecydowanie bliższa jest paniom.

Wybór herbaty – emocje czy rozsądek?

Relaks, przyjemność, ciepło i wyciszenie – takie określenia najczęściej pojawiają się w sytuacji, gdy pada pytanie o skojarzenia związane z herbatą. Okazuje się, że picie herbaty postrzegane jest nie tylko przez pryzmat jej przydatności (uzupełnienie płynów, zaspokojenie pragnienia), ale również wiąże się z konkretnymi emocjami i odczuciami. Dzieje się tak, ponieważ herbata jest napojem, który z jednej strony sprawdza się w sytuacjach towarzyskich i kojarzy się z czasem spędzonym  z rodziną czy przyjaciółmi, z drugiej natomiast – towarzyszą jej określone rytuały, budujące przyjazną, ciepłą atmosferę. Pozytywne emocje w wielu osobach budzi również sam proces wyboru herbaty, szczególnie jeżeli chodzi o wersję liściastą. Badanie przeprowadzone przez Czas na Herbatę pokazuje, że decyzja o wyborze konkretnej herbaty najczęściej podejmowana jest spontanicznie, pod wpływem chwili, a bardzo duże znaczenie dla konsumentów ma wygląd i zapach. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej ankiety. Prawie wszyscy respondenci zadeklarowali, że kupują ją tylko w sklepach stacjonarnych, w których można obejrzeć i powąchać herbaciany susz. Co ciekawe, aromatyczne kompozycje przez wiele osób postrzegane są jako bardzo dobry upominek dla najbliższych. Ponad połowa badanych kupuje herbaty w sieci zarówno dla siebie, jak i w formie prezentu dla bliskich, znajomych, klientów biznesowych, co trzeci badany dokonuje zakupów tylko na własny użytek, jedynie kilka procent przyznaje, że kupuje herbatę tylko i wyłącznie jako formę prezentu.

Badanie preferencji zakupowych przeprowadzono w listopadzie 2014 roku na grupie 1100 klientów sieci sklepów Czas na Herbatę w Polsce. Wśród respondentów 69% stanowiły kobiety, 31% mężczyźni. Ankietowane były osoby w różnym wieku (56% badanych to osoby od 26 do 45 roku życia) i o różnym poziomie wykształcenia (54% posiadało wykształcenie wyższe).

 

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000