Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
20.04.2024
sobota
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Polski Bon Turystyczny


Polski Bon Turystyczny ma wesprzeć polskie rodziny oraz branżę turystyczną w związku z trudną sytuacją gospodarczą wywołaną epidemią COVID-19. Za pomocą bonu można zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne w Polsce do końca marca 2022 r.
 
Przyjmowanie płatności za usługę hotelarską lub imprezę turystyczną za pomocą Polskiego Bonu Turystycznego dotyczy:
  •  przedsiębiorcy turystycznego,
  •  organizacji pożytku publicznego.

Jakie warunki musisz spełnić, aby przyjąć płatność bonem?

Musisz mieć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS lub musi mieć do niego dostęp osoba upoważniona przez Ciebie (sprawdź, jak to zrobić). Aby tego dokonać należy zarejestrować przedsiębiorstwo turystyczne lub organizację pożytku publicznego na PUE ZUS, to znaczy złożyć „Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny”(PBT). Trzeba też prowadzić LEGALNĄ działalność polegającą na świadczeniu usług hotelarskich lub imprez turystycznych, to znaczy, że musisz:
posiadać wpis:

- do Krajowego Rejestru Sądowego, lub
- do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, lub
- do ewidencji:

  • obiektów hotelarskich prowadzonej przez marszałka województwa,
  • pól biwakowych prowadzonej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta,
  • innych obiektów hotelarskich prowadzonej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, lub

- do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych.



Ważne!
Jeśli nie jesteś takim podmiotem, NIE DOKONUJ rejestracji.Podmiot, który podczas rejestracji poda nieprawdziwe dane, podlega odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Polska Organizacja Turystyczna (POT) opublikowała listę zarejestrowanych przedsiębiorców turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu na stronach internetowych POT: www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel.

Jak złożyć oświadczenie?

„Oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny” (PBT) można przekazać wyłącznie elektronicznie – za pośrednictwem PUE ZUS. Możesz to zrobić samodzielnie lub może to zrobić osoba przez Ciebie upoważniona. Skorzystaj z instrukcji jak wypełnić oświadczenie (plik docx 866 kb).

Oświadczenie można podpisać m.in. profilem PUE. Po wypełnieniu oświadczenia wystarczy kliknąć przycisk „podpisz profilem PUE” i oświadczenie zostanie wysłane. Jest to najprostszy sposób autoryzacji – nie wymaga żadnych dodatkowych czynności czy opłat.

Przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego, które chcą przyjmować płatności bonem za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne, muszą wpisać się na listę prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT). Można to zrobić wyłącznie za pośrednictwem PUE ZUS. Dlatego trzeba mieć profil na PUE ZUS (instrukcja: jak założyć profil na PUE ZUS).

Aby przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny na PUE ZUS, trzeba wypełnić "Oświadczenie  przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego w celu przystąpienia do programu Polski Bon Turystyczny" (PBT).

Na PUE ZUS podmiot turystyczny może zarządzać uprawnieniami osób, które będą przyjmować płatności bonem. Uzyska też dostęp do swoich rozliczeń.

Funkcje rejestracji podmiotu (złożenia oświadczenia), zarządzania danymi podmiotu oraz zarządzania uprawnieniami osób, które będą przyjmowały płatności bonem są dostępne na PUE ZUS.

Kto obsługuje podmiot turystyczny na PUE ZUS?

Osoba, która złoży oświadczenie (Ty lub osoba przez Ciebie upoważniona) zostanie menadżerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS. W roli [Ogólny] w zakładce [Podmiot Turystyczny] menadżer może dodać kolejnych menadżerów do obsługi podmiotu turystycznego. Menadżerów można też usunąć, choć zawsze musi być przynajmniej jedna osoba z taką rolą. Skorzystaj z instrukcji "Jak dodać menadżera podmiotu turystycznego na PUE ZUS".

Każdy menadżer ma na PUE ZUS możliwość:
  •     zmiany danych podmiotu turystycznego,
  •     złożenia rezygnacji z udziału w programie,
  •     ponownej rejestracji podmiotu turystycznego po rezygnacji,
  •     dodania lub usunięcia recepcjonisty czyli osoby obsługującej płatności bonem
  •     przeglądania transakcji i rozliczeń zrealizowanych bonami turystycznymi.
Ważne!
Osoba, która ma pełnić rolę managera musi mieć swój profil na PUE ZUS.
Osoba, która ma pełnić rolę recepcjonisty musi mieć swój profil na PUE ZUS.
Osoba, która jest menagerem a chce mieć rolę recepcjonisty musi być na PUE dodana jako recepcjonista.
Managerem i recepcjonistą może być ta sama osoba.

Jak przyjąć płatność bonem?

Aby przyjmować płatności bonem turystycznym, menadżer podmiotu turystycznego na PUE ZUS musi dodać przynajmniej jedną osobę w roli recepcjonisty. Menadżer może sam sobie nadać taką rolę. Skorzystaj z instrukcji „Jak dodać recepcjonistę podmiotu turystycznego na PUE ZUS”.

Ważne!
Bez dodania recepcjonisty na PUE ZUS nie jest możliwe przyjmowanie płatności.

Płatność bonem możesz przyjmować za pomocą aplikacji dla recepcjonisty dostępnej na stronie bonturystyczny.zus.pl. Klient poda Ci kod obsługi płatności, który dostał e-mailem (może go też sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS), a następnie kod, którym potwierdzi płatność (otrzyma go esemesem w momencie transakcji). Skorzystaj z instrukcji „Jak przyjmować płatności za pomocą bonu turystycznego – instrukcja dla recepcjonisty”.

Ważne!
Jeśli pomylisz się i wpiszesz błędny kod obsługi płatności, możesz ponownie go wpisać.
Jeśli pomylisz się i wpiszesz błędny kod potwierdzający płatność, transakcja będzie anulowana. Musisz wtedy jeszcze raz wpisać kod obsługi płatności, a następnie nowy kod potwierdzający transakcję, który klient otrzyma esemesem.
Jeśli usługa, za którą klient płaci bonem przekracza jego wartość, to brakującą część klient może zapłać gotówką, kartą lub przelewem.
Jeśli kwota do zapłaty wprowadzone do aplikacji przekracza wartość bonu, transakcja będzie anulowana.
Stan wykorzystania środków z bonu będzie znany klientowi. W przypadku przekroczenia wartości bonu, klient otrzyma powiadomienie o saldzie esemesem. Saldo bonu może też sprawdzić na PUE ZUS.

Jak sprawdzić rozliczenia Podmiotu Turystycznego?

Jako menedżer na PUE ZUS możesz przeglądać transakcje i rozliczenia zrealizowane bonami turystycznymi. Możesz sprawdzić saldo podmiotu turystycznego, sumę i listę transakcji (nr bonu, kwotę, datę, status). Informacje te możesz przenieść do plików, na których pracujesz. Skorzystaj z instrukcji „Jak sprawdzić rozliczenia Podmiotu Turystycznego na PUE ZUS”.
 
Jakie masz prawa?

Możesz przyjąć płatność za pomocą bonu do 31 marca 2022 r. i w każdym czasie złożyć oświadczenie (na PUE ZUS), że nie będziesz przyjmować płatności za pomocą bonu. Zostaniesz wtedy wykreślony z listy zamieszczonej na stronach internetowych POT: www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel. Jeśli jednak przyjąłeś płatność za usługę hotelarską lub imprezę turystyczną, musisz ją zrealizować.

Jakie masz obowiązki?

Gdy zarejestrujesz przedsiębiorstwo lub organizację na PUE ZUS, poinformuj klientów, że można u Ciebie płacić bonem. Taką informację umieść przede wszystkim w miejscu realizacji usług hotelarskich lub imprez turystycznych.
Musisz aktualizować dane, które podałeś przy rejestracji na PUE ZUS.
Jeśli przyjąłeś płatność za pomocą bonu do 31 marca 2022 r., musisz zrealizować usługę – także po tym terminie.
Jeśli nie zrealizujesz usługi hotelarskiej lub imprezy turystycznej, zwracasz płatność przyjętą za pomocą bonu na rachunek POT, oddzielnie dla każdego bonu (w tytule przelewu podajesz numer bonu).

Co zyskasz?

Możesz przyjąć płatność za pomocą bonu. ZUS zrobi przelew na rachunek, który podałeś przy rejestracji na PUE ZUS, w ciągu 14 dni, od kiedy przyjmiesz taką płatność.
 
źródło: www.zus.pl
zdjęcie: pixabay

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000