Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
Smoker
LabelFresh
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Hello Coffee
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Sieci hotelarskie i hotele wycofują jaja z chowu klatkowego


Już 15 sieci hotelarskich w Polsce zadeklarowało się do wycofania jaj pochodzących z chowu klatkowego nie później niż do 2025 roku. Opublikowane oświadczenia można znaleźć na stronach internetowych firm z zamieszczoną informacją o wycofaniu jaj świeżych, przetworzonych, a także półproduktów i produktów gotowych zawierających jaja “trójki”.

Badania opinii publicznej, reformy w systemie chowu kur, przemiany na rynku polskim oraz pojawiające się kolejne zamienniki jaj wskazują na to, że jajka “trójki” przechodzą powoli do przeszłości. Oprócz hoteli swoje deklaracje o wycofaniu jajek z chowu klatkowego z produkcji lub sprzedaży ogłaszają również producenci żywności, sieci handlowe i hurtowe, a także restauracje, kawiarnie oraz cateringi. Aż 137 firm do końca 2019 roku poinformowało o takiej decyzji.
 


Pod koniec maja 2020 roku Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało drugą edycję raportu, który przedstawia informacje o zmianach na rynku jajecznym w ostatnich latach. W badaniu uwzględniono postęp w wycofywaniu jajek “trójek” przez hotele. Do badania zostało zaproszonych 12 firm, dwie z nich – Scandic Polen oraz Grupa AccorHotels – udzieliły odpowiedzi na przesłaną ankietę.

Firma Scandic Polen wycofała już całkowicie z użycia jaja klatkowe świeże i przetworzone, obecnie pracuje nad wycofaniem produktów gotowych zawierających jaja klatkowe w składzie. Grupa AccorHotels (i Grupa Orbis) informuje, że obecnie już 80% oferowanych jaj świeżych pochodzi z chowu ściółkowego.
 
Warto również dodać, iż przed tegorocznym badaniem swój sukces ogłosiło 5 sieci hotelarskich. Firmy, które nie używają jaj z chowu klatkowego to Hotele Spa Dr Irena Eris, B&B Hotels, Hotel Manor House SPA, IBB Hotel Długi Targ oraz Hotel Gdańsk Brovarnia.
 


Gratulujemy wszystkim hotelom i sieciom hotelarskim, które wycofały z użycia jajka z chowu klatkowego lub są w trakcie ich wycofywania. Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji badania weźmie udział więcej firm, mając na uwadze fakt, że dobrostan zwierząt jest bardzo istotnym elementem polityki odpowiedzialnego biznesu – mówi Maria Madej, Menadżerka Relacji Biznesowych Stowarzyszenia Otwarte Klatki

Zauważalny jest także wzrost świadomości Polaków co do chowu klatkowego zwierząt. Według badań Biostat przeprowadzonych w lutym 2020 roku, aż 82% ankietowanych uważa, że hodowla kur w klatkach nie zapewnia odpowiednich warunków do życia. 54,5% Polaków jest zdania, że producenci żywności, restauracje i sieci handlowe powinny zrezygnować z używania jajek z chowu klatkowego. Co więcej, 58,3% Polaków oczekuje, że firmy będą spełniać swoje publiczne zobowiązania w zakresie poprawy dobrostanu zwierząt.

Pełny raport dostępny jest pod tym linkiem
< RAPORT>

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe Smoker LabelFresh Cukiernia M&K Debic Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska Baziółka Gros Frogut Alumast HAGEA Kocham Wodę Metro-Catering-System Internorga
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000