Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
28.03.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Woda jak wino, czyli małopolski cud... w Krynicy-Zdroju


Dlaczego małopolskie wody mineralne są tak wyjątkowe? Czy warto wykorzystać je do promowania regionu? Jak hydrosomelierzy połączyli wody mineralne z winami i potrawami tworząc Małopolską Kartę Wód Mineralnych? Czy inicjatywa odbije się głośno w świecie gastronomii i będzie inspiracją dla innych regionów z kraju i ze świata? To tylko część pytań, które padły drugiego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju podczas panelu dyskusyjnego Małopolskie wody jak francuskie wina. W wydarzeniu oprócz marszałka województwa małopolskiego Jacka Krupy wzięli udział naukowcy, producenci wód oraz przedstawiciele rynku horeca.

Wody mineralne z Małopolski to nie tylko bogactwo zawartych w nich składników i biopierwiastków, ale także różnorodność aromatów, smaku i stopnia mineralizacji. Aby pomóc smakoszom odnaleźć się w krainie smaków wód z  regionu Województwo Małopolskie we współpracy z hydrosommelierami opracowało pierwszą w Polsce kartę wód mineralnych. Z pomocą karty można nauczyć się sztuki pairingu, czyli odpowiedniego dopasowania danego rodzaju wody do wytrawnego wina czy różnorodnych dań. Karta wód została opracowana wspólnie z Żółtym Przewodnikiem Gault & Millau Polska.
 

Nie ma na świecie drugiego regionu, który byłby tak bogaty w wody mineralne jak Małopolska. Liczby mówią same za siebie – co trzecia butelka na sklepowej półce pochodzi z ujęcia, które znajduje się na terenie naszego województwa. Mało kto o tym wie, dlatego postanowiliśmy wypromować to bogactwo w nowoczesny i zupełnie niebanalny sposób – tworząc Małopolską Kartę Wód Mineralnych. Przecieramy tym samym szlaki, bo w Polsce jeszcze nikt nie połączył  konkretnych typów potraw i trunków z wodą – a nie tylko z winem czy piwem – mówił podczas panelu dyskusyjnego, który odbył się podczas drugiego dnia Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.
 


Małopolska karta wód mineralnych trafiła już do najlepszych restauracji i hoteli w całej Polsce. Premierowo wdrożyła ją krakowska Restauracja Filipa 18 Food Wine Art w hotelu Indigo Krakow - Old Town. O swoich doświadczeniach i perspektywach związanych z realizacją projektu mówił podczas panelu dyskusyjnego Marcin Wesołowski - kierownik gastronomii hotelu. Poruszony został także temat zdrowotnych właściwości picia małopolskich wód mineralnych, który zgłębiła profesor Lucyna Rajchel z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Natomiast tajniki pracy hydrosommelierów zdradziła Justyna Adamczyk - Redaktor Naczelna Żółtego Przewodnika Gault & Millau Polska, uzupełniając dyskusję informacjami dotyczącymi światowych trendów pairingu wody z winami i potrawami. Podczas spotkania nie zabrakło także głosów producentów małopolskich wód mineralnych. Reprezentowali ich Marcin Cechini – Dyrektor Cechini Dystrybucja Sp. z o.o., oraz Grzegorz Biedroń – były Prezes Uzdrowiska Krynica – Żegiestów S.A, producenta Kryniczanki, którzy starali się znaleźć odpowiedź na pytania, czy rynek Horeca jest atrakcyjny dla producentów wód mineralnych oraz czy warto zainwestować w nową linię produkcyjną, by produkować wodę w szklanych butelkach.

Warto dodać, że karta wód mineralnych jest kolejnym etapem działań promujących wody mineralne przez Województwo Małopolskie w ramach projektu Made in Małopolska. Do tej pory został już wydany lifestylowy magazyn Woda to skarb, który w całości poświęcono tematowi wód z regionu. Stworzono także specjalny serwis  internetowy Kraina wód (www.malopolska.pl/krainawod), który jest praktycznym przewodnikiem po małopolskich wodach mineralnych, źródlanych i leczniczych.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000