Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Paweł Oszczyk w ze...
Wędzarnia grill pr...
Eksperci na tropie...
Wdrażamy najnowocz...
Restauracje Atelie...
Focus Hotels otwor...
LSI Software S.A. ...
XXIII obrady Loży ...
Rozwiązania NEXT L...
Rada programu S...
Marketing internet...
Karta win w restau...
Re-otwarcie flagow...
Loża Ekspertów pro...
Rusza nowy program...
Konferencja Global...
Gwiazdkowe spotkan...
Jak dbać o wizerun...
MAKRO dla gastrono...
Spektakularny powr...
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Winterhalter Polska
Smoker
Watersystem
Robot - Coupe
Espiga
M&M Gastro
LMS Online Sp. z o.o.
Makro Cash & Carry
POSbistro
Caffetea
Artykuły spożywcze
Pizzola
Uzdrowisko Wysowa S.A....
Lemonia
Barry Callebaut
Makro Cash & Carry
Belfood
Secpol
Iglotex
Belgium`s Best
Menos
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Sponsoring imprez – zawiłości prawne


Sponsoring imprez opłaca się zarówno organizatorom jak i sponsorom. Zazwyczaj odbywa się to tak, że sponsor płaci, a sponsorowany promuje go i wystawia fakturę na usługę reklamową. Niekiedy zamiast gotówki sponsor przekazuje nagrody i tu pojawiają się problemy z rozliczeniem kosztów podatkowych.

Sponsoring to działalność marketingowa polegająca na wydatkowaniu pieniędzy lub środków rzeczowych przez producentów towarów lub usług na wspieranie użytecznej działalności w celu wywołania pozytywnego wizerunku danej firmy, promocji danej marki bądź nawet konkretnego produktu.

Z interpretacji organów podatkowych wynika, że co do zasady umowa sponsoringu powinna być zakwalifikowana jako zakup usługi reklamowej. Usługa ta polega np. na możliwości zainstalowania banerów reklamowych z logo firmy bądź na wręczaniu ulotek informujących o sponsorze i prowadzonej przez niego działalności. Wzajemne ekwiwalentne świadczenie sponsora może być wyrażone jako obowiązek zapłaty określonej kwoty bądź też przekazania świadczeń rzeczowych lub usług, które organizator danej imprezy tj. sponsorowany, przeznaczy jako nagrody dla laureatów.

Każda umowa musi precyzyjnie określać wzajemne świadczenia oraz wskazać ich wartość. Jeżeli bowiem sponsoring przyjmie jednostronną formę finansowania, organy podatkowe mogą uznać go za umowę darowizny, korzystając z art. 199a ordynacji podatkowej, który mówi, że przy klasyfikacji danej czynności prawnej decyduje jej treść, a nie nazwa nadana przez strony.

Organy podatkowe kwestionują odliczenia w przypadku niektórych nagród. O ile przekazanie sponsorowanemu materiałów opatrzonych widocznym logo spółki lub hasłem promującym określone wyroby lub usługi firmy to działania reklamowe, a więc wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. To w przypadku, gdy są to wartościowe przedmioty, a samo logo zamieszczone jest w sposób dyskretny, nierzucający się w oczy – wydatki nie będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdyż wręczenie takiego przedmiotu ma na celu w istocie stworzenie wizerunku firmy i jej reprezentację.

Jeśli sponsor płaci pieniędzmi, sponsorowany wystawia mu fakturę za usługi reklamowe. Inaczej jest, gdy przekazuje towary, wtedy fakturę powinien wystawić też fundator. Przy umowie sponsoringu z reguły mamy do czynienia ze świadczeniem na rzecz sponsora usługi reklamowej, która powinna być udokumentowana fakturą. Jeżeli sponsoring przybiera formę umowy barterowej, wówczas obie strony powinny wystawić faktury wykazujące wartość wzajemnych świadczeń.

Taka interpretacja wprowadza jednak dodatkowe komplikacje. Każdy przypadek musi być tutaj rozpatrywany indywidualnie.

Sponsorowany musi natomiast pamiętać o tym, iż otrzymane od sponsora pieniądze, bądź towary stanowią przychód podatkowy.

Źródło: Rzeczpospolita

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR Winterhalter Polska Pizzola Smoker Tableart Tomasz Miszczak Steinberg Caffetea Zakłady Chemiczne EmiChem P.P. Gorbi Espiga M&M Gastro POSbistro RATIONAL Belfood Na Lunch Iglotex Makro Cash & Carry Lemonia M. Ferber Wypożyczalnia Sprzętu Cateringowego Krosno Sokołów Robot - Coupe Nektar Natura Menos Artek Mazowiecka Grupa Szkoleniowo – Doradcza Werner & Mertz Gaspol Lunch24.pl Uzdrowisko Wysowa S.A.
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000