Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
21.11.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Sponsoring imprez – zawiłości prawne


Sponsoring imprez opłaca się zarówno organizatorom jak i sponsorom. Zazwyczaj odbywa się to tak, że sponsor płaci, a sponsorowany promuje go i wystawia fakturę na usługę reklamową. Niekiedy zamiast gotówki sponsor przekazuje nagrody i tu pojawiają się problemy z rozliczeniem kosztów podatkowych.

Sponsoring to działalność marketingowa polegająca na wydatkowaniu pieniędzy lub środków rzeczowych przez producentów towarów lub usług na wspieranie użytecznej działalności w celu wywołania pozytywnego wizerunku danej firmy, promocji danej marki bądź nawet konkretnego produktu.

Z interpretacji organów podatkowych wynika, że co do zasady umowa sponsoringu powinna być zakwalifikowana jako zakup usługi reklamowej. Usługa ta polega np. na możliwości zainstalowania banerów reklamowych z logo firmy bądź na wręczaniu ulotek informujących o sponsorze i prowadzonej przez niego działalności. Wzajemne ekwiwalentne świadczenie sponsora może być wyrażone jako obowiązek zapłaty określonej kwoty bądź też przekazania świadczeń rzeczowych lub usług, które organizator danej imprezy tj. sponsorowany, przeznaczy jako nagrody dla laureatów.

Każda umowa musi precyzyjnie określać wzajemne świadczenia oraz wskazać ich wartość. Jeżeli bowiem sponsoring przyjmie jednostronną formę finansowania, organy podatkowe mogą uznać go za umowę darowizny, korzystając z art. 199a ordynacji podatkowej, który mówi, że przy klasyfikacji danej czynności prawnej decyduje jej treść, a nie nazwa nadana przez strony.

Organy podatkowe kwestionują odliczenia w przypadku niektórych nagród. O ile przekazanie sponsorowanemu materiałów opatrzonych widocznym logo spółki lub hasłem promującym określone wyroby lub usługi firmy to działania reklamowe, a więc wydatki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. To w przypadku, gdy są to wartościowe przedmioty, a samo logo zamieszczone jest w sposób dyskretny, nierzucający się w oczy – wydatki nie będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdyż wręczenie takiego przedmiotu ma na celu w istocie stworzenie wizerunku firmy i jej reprezentację.

Jeśli sponsor płaci pieniędzmi, sponsorowany wystawia mu fakturę za usługi reklamowe. Inaczej jest, gdy przekazuje towary, wtedy fakturę powinien wystawić też fundator. Przy umowie sponsoringu z reguły mamy do czynienia ze świadczeniem na rzecz sponsora usługi reklamowej, która powinna być udokumentowana fakturą. Jeżeli sponsoring przybiera formę umowy barterowej, wówczas obie strony powinny wystawić faktury wykazujące wartość wzajemnych świadczeń.

Taka interpretacja wprowadza jednak dodatkowe komplikacje. Każdy przypadek musi być tutaj rozpatrywany indywidualnie.

Sponsorowany musi natomiast pamiętać o tym, iż otrzymane od sponsora pieniądze, bądź towary stanowią przychód podatkowy.

Źródło: Rzeczpospolita

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000