Branża HoReCa nie jest rynkiem łatwym do realizacji projektów marketingowo - sprzedażowych. Występuje na nim duże rozdrobnienie (ok. 60 000 podmiotów gospodarczych), nie ma dużych sieci odbiorców. Jednocześnie jest to rynek z ogromnymi perspektywami, z rocznymi obrotami szacowanymi na ok. 20 mld zł. Prognozuje się też wzrost tego rynku o ok. 10% rocznie.
Jedną z najbardziej efektywnych metod dotarcia do potencjalnego odbiorcy na rynku gastronomii wydaje się być telemarketing. Potwierdza to strategia rynkowa takich potentatów rynku HoReCa jak Unilever FS czy Kamis Gastronomia, które uruchomiły swoje call center.
Firma Gastrona – właściciel m.in. portalu Gastrona.pl oraz unikatowego programu marketingowego HorecaProfit.pl (www.horecaprofit.pl) - wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, uruchomiła nowy dział usług telemarketingowych. W jego zakresie znajdują się:
- Wprowadzenie nowych marek na rynek HoReCa
- Telesprzedaż - telesprzedawca przedstawia rozmówcy warunki zakupu i przyjmuje zamówienie. Przyjęcie zamówienia może być, na życzenie Klienta, poparte wysyłką potwierdzenia zamówienia (e-mail, faks, list).
- Aktywizacja działów handlowych i umawianie spotkań - handlowiec otrzymuje harmonogram spotkań z osobami, które są rzeczywiście zainteresowane nabyciem Państwa produktów lub skorzystaniem z oferowanych usług.
- Monitoring płatności i windykacja należności
- Bieżąca obsługa klienta i prowadzenie infolinii firmowych/produktowych
- Badania rynku HoReCa
Starannie wyselekcjonowani i przeszkoleni konsultanci komunikują się telefonicznie z wybraną grupą docelową: kucharzami szefami kuchni, menedżerami lub właścicielami. Przekazują i zbierają informacje. Konsultanci działu mają wyśmienite kontakty z branżą, z wieloma klientami spotykają się osobiście na targach.
Prowadząc od 6 lat najpopularniejszy portal gastronomiczny oraz realizując wiele różnych projektów marketingowo-sprzedażowych nasza firma dysponuje bardzo dobrymi kontaktami z osobami opiniotwórczymi w branży HoReCa. Natomiast wysokie zaufanie w branży sprawia, że restauratorzy i szefowie kuchni chętnie rozmawiają z konsultantami – i to jest m.in. ta extra wartość, którą oferujemy naszym klientom. Także nasz autorski program lojalnościowy HorecaProfit jest obsługiwany przez dział telemarketingu - podkreśla Sławomir Grzyb, Dyrektor Zarządzający firmy Gastrona.
Skuteczność działań potwierdzają pierwsi korzystający z tego typu usług klienci. Osobiście rekomenduję korzystanie z usług firmy Gastrona - Wojciech Chojnicki - Prokurent firmy Winterhalter Gastronom Sp. z o.o. Miarą jakości usług jest zawsze zadowolenie klienta. Efektywność akcji telemarketingowych realizowanych przez firmę Gastrona sprostała naszym oczekiwaniom. Jesteśmy zadowoleni z wydanych środków.
Stworzono dla nas dodatkowe możliwości na sprzedaż urządzeń gastronomicznych. Poza bieżącymi własnymi działaniami handlowymi pozyskaliśmy nowych klientów. Akcja telemarketingowa polegała bowiem na umawianiu spotkań przedstawicieli handlowych z zainteresowanymi zakupem restauratorami, co zaowocowało dodatkowymi kontaktami. Dodatkowo wzmocnił się również wizerunek naszej marki – podsumowuje akcję Wojciech Chojnicki.
Pokonanie trudności związanych z wprowadzeniem na rynek nowego brandu było głównym powodem zlecenia działań telemarketingowych firmie Gastrona - mówi Mariusz Koźmiński - Dyrektor Zarządzający Prowana Consulting Group. Przyprawy, marynaty i inne produkty Raps nie były do tej pory w ogóle oferowane, a przez to rozpoznawalne przez szefów kuchni i kucharzy polskich restauracji.
Konsultanci firmy Gastrona w szybkim czasie przedstawili naszą ofertę już w około 1200 obiektach co zaowocowało nawiązaniem współpracy z ponad 250 restauracjami i hotelami. Okazało się więc, że telemarketing może nie tylko podnieść poziom znajomości marki, ale także realnie „sprzedawać” nasze produkty.
Wg Sławomira Grzyba - Dyrektora Zarządzającego firmy Gastrona, nie ma w Polsce firmy, która oferowałaby tego typu akcje telemarketingowe dedykowane do rynku HoReCa. Dodatkowo - jak podkreśla Dyrektor Grzyb - dział telemarketingu dysponuje jedną z największych (jeśli nie największą) w Polsce bazą danych liczącą ponad 23.000 rekordów, w tym ponad 12 000 restauracji. Baza nasza jest wysokiej jakości, na bieżąco aktualizowana i uzupełniana o nowo powstające punkty gastronomiczne. Szacujemy, że obroty punktów z tej bazy generują 60-70% obrotów całego rynku HoReCa – podkreśla.
Na życzenie klientów nasz dział telemarketingu przygotowuje specjalny raport z akcji - mówi Krzysztof Wachowicz - Dyrektor do spraw sprzedaży Gastrona. Raport końcowy z akcji telemarketingowej ma dużą wartość analityczną. Płaszczyznami do analizy mogą być rejony geograficzne i ich chłonność na produkty naszych klientów, przebieg i aktywność ich handlowców, kooperantów czy dystrybutorów. Zebranie opinii na temat produktów też wydaje się bardzo cenne. Na specjalne życzenie firm przygotowywane są wyniki ankiet oraz podawane rekomendacje marketingowe. Telemarketing – to najbardziej niedoceniany ze skutecznych i najbardziej skuteczny z niedocenianych narzędzi marketingowych – zauważa dyr. Wachowicz.
Więcej informacji:
Gastrona Sp. z o.o.
tel: (48) 362 91 71
e-mail: biuro@gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.